CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Tuesday, October 12, 2010

Tekanan, Stress


TEKANAN2!!!

Adeh!! Rasa macam nak jerit kuat2...aaaarghhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!! Ha puas.. Kebelakangan ni aku rasa tekanan sangat... Tatau nak cakap.. Tengok gambar tu boleh describe la apa aku rasa...hahaha

Ni aku copy paste, cara2 nak mengurangkan stress.. Bagi aku, aku dapat kurangkan stess dengan bnyak berzikir, kadang2 lam keta otw balik umah dari keje... Sampai umah aku bukak la Astro Oasis yang ada zikir munajat tu, atleast dapat mengurangkan tekanan yang aku rasa ni..

Solat
Bagi seorang Islam solat dapat memberi ketenangan jiwa. Satu kajian mengatakan setiap perbuatan dalam solat mempunyai khasiatnya sendiri.


Baik sangka
Baik sangka terhadap semua orang. Suami bersangka baik terhadap isteri, majikan bersangka baik terhadap anak buah dan begitu juga sebaliknya. Ingat, jaga tingkah laku...


Lihat Kerja Sebagai Cabaran

Ambil positif setiap tugasan yang diberikan. Jangan mengeluh!!


Maafkan Orang
Sebelum tidur maafkan semua kesilapan orang lain dan begitu juga kita memaafkan kesilapan orang lain. Maka hidup akan menjadi tenang..


Jangan Berdendam
Dendam hanya menyebabkan tekanan dalam badan tinggi dan mungkin akan terkena tekanan darah tinggi!!


Rapatkan Silaturrahim
Rapatkan hubungan dengan semua orang tanpa mengira kaum, bangsa dan agama.

Ha, lagi satu aku suka makan.. Tapi kalau kat umah, x bapa sempat..huhu.. Yela, nak masak utk anak2, nak bagi depa makan, kadang2 sampai lupa makan...Aku makan ja apa yg aku bagi depa makan...

No comments: