CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Thursday, September 30, 2010

Tapai Pulut


Ni la rupa tapai pulut..

Tapai Pulut ni ialah makanan fav aku sejak dr zaman kanak2 lagi la..Pantang jumpa.. boleh dikatakan ada ja sokmo dalam peti ais. Kalau beli pulak, bukan 1 or 2..Skali 10 bungkus aku rembat..hihihi...

Al-kisahnya lunch hour tadi, aku kuar jap g Al-Rajhi yang kat Kajang tu.. Then tapau nasik kat restoran hapa tah kat ngn deretan Shell sebelah Al-Rajhi tu. Time nak bayar tu, aku nampak la kelibat menda alah seakan2 makanan kegemaranku itu.. Yaaa..memang tepat sekali!! Ouh my delicious yummy2 tapai... Then before amek tnya la taukeh kedai tu.."Bapa satu ni bang??" Korang agak apa dia jawab? hah..nah!! amek kau.. satu tapai tu, yang rupanya sebijik cam kat atas tu sebungkus RM1.50..Aku memang tak leh terima la..Tapi sebab teringin punya pasai, aku amek p la dua..Kot2 satg teringat plak..Payah nak jumpa..Kat area kedah aku jumpa 5 bungkus RM 2..boleh terima apa...Dlo2 memang la murah.. RM1 leh dapat 10.. Memang mencekik la kedai tu.. Redo ja la..Dah masuk lam perot aku dah...

No comments: